fredag 18 februari 2011

Lite kort och gott (rastlös på rasten)

Sitter på jobbet nu.. Har rast och sitter här uppe vid datorn, alla andra är nere i lekhallen och har fredagens Sångsamling. Ja just det!! Det är fredag! Gu så skönt!

Veckan som har varit har varit seg. Inge rolig alls. Hälften av barngruppen är sjuk och vi går tre personal på typ 6 barn.. de är så segt. Man kommer aldrig upp i varv och får ingen energi. Jag har kännt mig otroligt trött och de känns onödigt att gå till jobbet bara för att de har varit så lugnt.

Men i dag var de andra puckar. Lisa är ledig och Linda vabbar alltså var jag själv på avdelningen med 5 barn! Åh jag har massa kraft!! har inte kännt mig så här pigg på hela veckan! I dag känns de som om jag kan jobba hur länge som helst! trots att jag öppnade i morse 06.30..
Var på kupolen med min Anna i går! härligt! Hon gör mina dagar färgranna!!

Oh de har varit galet med min helsa den här veckan. Vårdcentralen i tisdags, Akut tid till Tandläkaren för att dra en av mina FÖRBANNADE visdommständer i onsdags och Vårdcentralen igen i torsdags. Galet! När ska det här 2011 bli något bra!??!



MEN NU ÄR DET FREDAG!! Och helg! vilket jag välkommnar med öppna armar. Undea vad livet har att bjuda på runt hörnet.


Nu ska jag ner till alla busiga barnen igen :)

1 kommentar:

  1. Jag får ursäkta alla dessa stavfel.. Hade lite ont om tid Hahaha! de kan nog läsas ändå. /Bara Hanna

    SvaraRadera